Przejdź do treści
"Niech w domach pomocy kwitnie pomoc i życzliwość wzajemna" /Ks. Kardynał Józef Glemp/
Dom Pomocy Społecznej im. Ks. Kardynała Józefa Glempa w Bramkach

Aktualności

Toruń śladami Kopernika – wycieczka do piernikowego miasta
288879085_1167596534022706_2739801198477336086_n

W dniu 20 czerwca mieszkańcy  naszego domu wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę. Naszym celem tym razem był Toruń – urokliwe miasto nad Wisłą pachnące piernikami, które niestety przywitało nas strugami deszczu. Nie poddaliśmy się jednak, gdy zaopatrzyliśmy się w płaszcze przeciwdeszczowe ruszyliśmy na podbój starówki. Pani przewodnik zapoznała nas z ważniejszymi zabytkami architektury tego pięknego miasta, a także barwnymi legendami, z których słynie Toruń.

Zaciekawiła nas ta o Flisakach i żabach. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przybliżenia informacji o Collegium Maximum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na szczycie którego dumnie wznosi się pomnik Fortuny. W pobliżu mogliśmy zobaczyć pozostałości po staromiejskiej fosie. Idąc w głąb rynku naszym oczom ukazał się Ratusz Staromiejski – jeden z największych ceglanych budynków tego typu w Europie, to najważniejszy zabytek toruńskiej starówki. Podczas deszczu schroniliśmy się w XIV - wiecznym Kościele Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Najważniejszym symbolem Torunia jest oczywiście pomnik Mikołaja Kopernika, który od 1853 r. pozdrawia mieszkańców oraz przyjezdnych gości. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się, że w Polsce również mamy swoją Krzywą Wieżę – to średniowieczna baszta obronna. Byliśmy także w Muzeum Piernika, gdzie wcieliliśmy się w rolę mistrzów cukierniczych. Każdy z nas przygotował swojego wyjątkowego piernika, oprócz tego zakupiliśmy jeszcze wiele innych toruńskich słodkości. Następnie w pobliskim planetarium odbyliśmy seans pt.: „Dlaczego warto zostać astronomem”. Ta niesamowita „podróż” w kosmos przybliżyła nam gwiezdne konstelacje i odległe galaktyki. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstają planety i jak ruch ziemi w konsekwencji wpływa na zjawisko dnia i nocy, a także następstwo pór roku. Potem był czas obiadu z przepysznym deserem. Pełni wrażeń i z pięknymi pamiątkami późnym wieczorem wróciliśmy do domu. To był niezapomniany czas pełen wielu atrakcji.

M. Skrońska

powrót

Kalendarz

Kwiecień 2024

pn   wt   śr   cz   pt   sb   nd